Kwaliteit











 

 

Algemene Voorwaarden

 

Als u een contract aangaat met Bomen en bos psychologie verklaart u zich akkoord met de algemene voorwaarden en verklaart u deze gelezen te hebben. Leest u deze alstublieft zorgvuldig. Heeft u vragen, schroomt u niet contact op te nemen met Bomen en bos psychologie via info@bomenenbospsychologie.nl .

 

De algemene voorwaarden gaan in op 4 januari 2021 en zijn hieronder te downloaden.

 


Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

Opdrachtnemer: de natuurlijke persoon die diensten op het gebied van superversie, werkbegeleiding, coaching, therapie of aanverwante werkzaamheden aanbiedt onder toepassing van deze algemene voorwaarden.


Opdrachtgever: de natuurlijke persoon die gebruik maakt van de aangeboden diensten, zoals omschreven in deze algemene voorwaarden.


Diensten: alle werkzaamheden met betrekking tot supervisie, werkbegeleiding, coaching, therapie of aanverwante werkzaamheden waartoe opdracht is gegeven, of die voortvloeien uit, dan wel direct verband houden met de opdracht, een en ander in de ruimste zin des woords.


Overeenkomst: elke afspraak tussen opdrachtgever en opdrachtnemer tot het verlenen van diensten door opdrachtnemer, ten behoeve van opdrachtgever.


 

Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten, zowel mondeling als schriftelijk aangegaan tussen de opdrachtgever en opdrachtnemer.

 

 

Aanmelding

Aanmelding vindt plaats via e-mail waarna een telefonisch kennismakingsgesprek zal volgen.


 

Totstandkoming en uitvoering van de overeenkomst

Voor de start van een traject vindt een telefonisch kennismakingsgesprek plaats. Na het kennismakingsgesprek wordt een supervisiecontract toegestuurd. In dit contract wordt de inhoud en schatting van het aantal sessies beschreven met daarbij de behorende voorwaardes voor het supervisietraject en de bijbehorende prijs per supervisiesessie of desgewenst voor het hele traject. Na akkoord op dit voorstel is er sprake van een geldige overeenkomst.

Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uitvoeren. Opdrachtnemer heeft ten aanzien van de uitvoering van de overeenkomst een inspanningsverplichting en kan niet worden aangesproken vanuit een resultaatsverplichting.

 


Privacy en geheimhoudingsplicht

Alles wat wordt besproken tussen opdrachtgever en opdrachtnemer is vertrouwelijk. Zonder toestemming van opdrachtgever wordt aan niemand informatie verstrekt. In het geval van dreigend gevaar voor zowel opdrachtgever als de samenleving behoudt opdrachtnemer zich het recht de geheimhouding te doorbreken en zal zij de daartoe bevoegde en bestemde instanties inlichten.

 


Rapportage en dossier

Gegevens die voor het verlenen van de diensten in de administratie van opdrachtnemer moeten staan, worden geregistreerd volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De gegevens zijn daarmee niet toegankelijk voor buitenstaanders. Het gevormde dossier zal gedurende 15 jaar worden bewaard. Daarna zal het worden vernietigd.



Betaling en vergoedingen

Alle door de opdrachtnemer gedeclareerde bedragen voor kosten en vergoedingen dienen te worden voldaan binnen veertien dagen na de factuurdatum vermeld op de declaratie en uiterlijk een dag voor de volgende afspraak. Betaling dient te geschieden naar geleverde diensten en niet naar behaald resultaat. Betaling dient te geschieden door overmaking naar NL91RABO 0120670879 ter name van L. van Breda. Bij niet tijdige betaling of het verzuimen van betaling is opdrachtgever van rechtswege in verzuim en behoudt opdrachtnemer zich het recht de uitvoering van de overeenkomst met onmiddellijke ingang stop te zetten.  De supervisie, werkbegeleiding, coaching, therapie en aanverwante activiteiten betreffen heel nadrukkelijk geen zorg die valt onder de zorgverzekeringswet (basispakket), en wordt derhalve niet vergoed door (zorg)verzekeringen. Sommige zorgverzekeringen vergoeden mogelijk de zorg (gedeeltelijk) vanuit de aanvullende verzekering. Neem hiervoor contact op met uw zorgverzekering. De cliënt is hier zelf verantwoordelijk voor.

 

 

Duur en beëindiging

De overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer kan ten alle tijden op ieder gewenst moment door beide partijen worden beëindigd, doch eindigt uiterlijk na afloop van de laatst overeengekomen sessie. De beëindiging van de overeenkomst laat onverlet de financiële verplichting die nog nagekomen moet worden.

 


Annulering door opdrachtgever

Individuele sessies dienen minimaal 24 uur van te voren worden afgezegd via e-mail of telefoon. Bij te laat afzeggen of niet nakomen van de afspraak, worden kosten in rekening gebracht bij opdrachtgever (75% van de kosten voor de geplande sessie).

 


Annulering door opdrachtnemer

Opdrachtnemer behoudt zich het recht om supervisie, werkbegeleiding, coaching, therapie en aanverwante activiteiten te annuleren, met opgaaf van redenen, dan wel een opdrachtgever te weigeren. Opdrachtnemer verplicht zich de annulering c.q. weigering schriftelijk te bevestigen en betaalt in dat geval 100% van het tot dan toe door opdrachtgever vooruit betaalde bedrag terug, waarmee de overeenkomst beëindigd is zonder verdere verplichtingen of aanspraken over en weer.

 


Aansprakelijkheid

Aansprakelijkheid van opdrachtnemer is beperkt tot de factuurwaarde van de geleverde diensten.  Aansprakelijkheid voor indirecte/gevolgschade is ten alle tijden uitgesloten.

 


Klachten

Klachten over het beroepsmatig handelen van de opdrachtnemer dient bij voorkeur eerst met opdrachtnemer besproken te worden. Indien opdrachtgever en opdrachtnemer er samen niet uitkomen, of indien opdrachtgever er de voorkeur aan geeft direct een onafhankelijk buitenstaander te consulteren kan, contact opgenomen worden met de klachtenfunctionaris van de VGCT (huishoudelijk regelement VGCT 2019, artikel 10/klachtenprocedure VGCT).